Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2016 22:43 - Сирийска музика - инструменти - трета част
Автор: born Категория: Музика   
Прочетен: 5269 Коментари: 11 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Както вече отбелязах в останалите постинги по темата за Сирийската национална музика , в страната са разпространени масово типичните за арабските страни музикални инструменти. Един от типично сирийските инструменти се явява ударния инструмент с наименование "мизхар"(барабан, мембраната на който е закрепена на голяма рама). Друг също характерен ударен инструмент е : "кус" (голям котлообразен барабан), както и "тар" (голям барабан), "нагара" (малки литаври), "халилие" (медни чинийки).

Mizhar представлява  вид барабан, който води произхода си от Сирия. Няколко от тези барабани, обединени в един ансамбъл образуват ритмическата база на мелодичните, динамични молитви и песнопения на суфитските ордени. Mizhar също така служи и като явно забележим, хармонично интегриран ритмичен център за класически оркестър или в ансамбли за съвременна музика. Мембраните са с диаметри от 55 до 70 см.
image

 

Mizhar се отличава с хармоничен звуков баланс на обертоновете на басовите ноти.

image
тар

Нагара (от арабски نقارة ) - ударен инструмент,  вид  барабан . В различните страни и местни традиции, е известен като naqqāra (نقاره), naqqarat, naqqarah , naqqеre, nakkare, nagora. Разпространен сред народите на Близкия Изток /и Индия/. 

    image

В следващия постинг ще допълня темата с местните фолклорни танви, като за илюстрация прилагам един клип на основния танц
«Дабка».

Ползвани материали :

http://www.channelingstudio.ru/drums.shtml
https://meinl.com.ua/
meinl.com.ua/percussions/meinl-synthetic-head-
www.ethnobeat.ru/instruments/kettledrums
mp3rixos.ru/kukamp3/
http://www.8206.ru/
и др.












Гласувай:
10


Вълнообразно


1. born - Бабо Роске, разбрахме вече, че
09.12.2016 13:48
освен от поезия не вдяваш и от музика.
Честно казано напълно отговаряш на критериите за министър на културата или образованието.
цитирай
2. milady - https://youtu.be/6QER37hafbU...
09.12.2016 14:49
ето и от мен за Уикенда, борн...
нядявам се скоро да пуснеш и...казачок..
тук редовно гледам музика от ТВ в Мюних Заале ..
цитирай
3. born - Danke schon ,Milady,
09.12.2016 18:36
milady написа:
ето и от мен за Уикенда, борн...
нядявам се скоро да пуснеш и...казачок..
тук редовно гледам музика от ТВ в Мюних Заале ..

В най-скоро време приключвам със сирийската тема / тя и войната натам върви -имам предвид към приключване/ и ще удовлетворя желанието ти.

цитирай
4. apostapostoloff - Дедо Мунчо, ти май си
09.12.2016 18:57
милиционер от цигански произход, а? Някакъв джагал си, ама кой го е еня. За някакъв провинциален Мунчо...
цитирай
5. born - Чак сега ли разбра, Испо ?
09.12.2016 19:56
apostapostoloff написа:
милиционер от цигански произход, а? Някакъв джагал си, ама кой го е еня. За някакъв провинциален Мунчо...

Ще те черпя за кръстник ! Джафер, Мунчо и т.н. Обещаното изпълнявам ! Имам една сбъркана пърцуца, с която мажа хайваните като бълхясат, но като за теб ще е като айриш уиски. Имаш я ! За великани на пуезията не ми се свиди ! И за възлюблената ти Бабеса ще оставя да вкуси елексира - дано да спре веч да се насира. Еймен !!
цитирай
6. born - В голямо съм недоумение,
09.12.2016 20:08
Бабеса Роска и Простол са ми гледали това прУизведение,
а минус сал един са ми поставили !
Дали пък са се ошашавили
И минусът един забравили ?

ПП. Горният стих е от поемата ми "Роска - недоноска", включена в 65-тата ми стихосбирка, донесла ми една от най-ценните награди за "Световни пуети". Преведена е на 75 основни световни езика и 234 наречия.
цитирай
7. indiram - Здравей, Борн!
09.12.2016 22:44
Прекрасна идеята ти за сирийска музика, Борн!
А... как звучат - "нагара" (малки литаври), "халилие" (медни чинийки) - ще ми е интересно! - ...
А, за този постинг - ... да кажа, че с удоволствие гледах танца - на Седемте (по Видеото) - спомних си от студентските ми години, когато някой (май беше от Югозападна България - Пиринско-македонския край) каза, че няма гръцки хора, всички хора са от Пирино-Македония!

Поздрави!
цитирай
8. born - Здравей, Инди !
09.12.2016 23:08
indiram написа:
Прекрасна идеята ти за сирийска музика, Борн!
А... как звучат - "нагара" (малки литаври), "халилие" (медни чинийки) - ще ми е интересно! - ...
А, за този постинг - ... да кажа, че с удоволствие гледах танца - на Седемте (по Видеото) - спомних си от студентските ми години, когато някой (май беше от Югозападна България - Пиринско-македонския край) каза, че няма гръцки хора, всички хора са от Пирино-Македония!

Поздрави!

Със следващия постинг малко ще разширя темата с характерните танци, които /ще видиш/ ме впечатлиха с някои общи неща с нашите. Не се наемам да твърдя кои са първичните, но общото е поразително !
Специално за теб ще се опитам да намеря нещичко за малките литаври и чинийките, които се явяват перкусионни инструменти /ако можем да ги наречем инструменти/. На мен също ми е твърде интересно да чуя звуците, които издават.
цитирай
9. pvdaskalov - * ! *
09.12.2016 23:10
Аз само ще кажа язък за тази древна земя и трудолюбивите й по-рано хора.
Дано е кратка зимата, Стефчо, па да оставим лаптопите под някой камък и да мръднем до Мъжкия манастир и Синия вир, където започва Екопътеката. Има и ресторант на открито. Отдалече мирише на кебапчета. Има и къде да паркираме. Предлагам да поканим и Г-н Апостолов - да види, че сме нормални хора и ставаме за компания и приятелство. Но при едно сериозно условие - да не води със себе си онова, сбърканото, да не ни е срам, че е с нас.
Бъди жив и здрав!
И едни хубави почивни дни ти пожелавам.
П и е р
цитирай
10. born - Съгласен съм, Пиер !
10.12.2016 09:02
pvdaskalov написа:
Аз само ще кажа язък за тази древна земя и трудолюбивите й по-рано хора.
Дано е кратка зимата, Стефчо, па да оставим лаптопите под някой камък и да мръднем до Мъжкия манастир и Синия вир, където започва Екопътеката. Има и ресторант на открито. Отдалече мирише на кебапчета. Има и къде да паркираме. Предлагам да поканим и Г-н Апостолов - да види, че сме нормални хора и ставаме за компания и приятелство. Но при едно сериозно условие - да не води със себе си онова, сбърканото, да не ни е срам, че е с нас.
Бъди жив и здрав!
И едни хубави почивни дни ти пожелавам.
П и е р

Ще поканим на всяка цена Постол да дойде с нас - все пак някой трябва да ни весели. Още повече ми е кръстник, а кръстникът следва да се поглезва. Тамън ще ни чете от стихотворенията си от стихосбирката "Ганка". А Бабеса Роса можем да я вземем да я пуснем в "Джендема", но май ще се откажа от идеята, тъй като ще умирише всичко наоколо със зловонието си. Хубав уикенд, Батко и поздрави за Лида !
цитирай
11. born - Пиер, нещо ми светна в акъла !
10.12.2016 09:07
Гледам, че по постингите ми има само по един "минус". А са посещавани и от Бабесата, и от Постол. В глъвътъ ми нахлу обоснованото предположение, че Постол ми слага "плюсове", въпреки коментариите за Мунчо и Мильо. Начи не всичко е изгубено и Постол влиза в пътя ! А,дано ! Ще го вземем на всяка цена за компания.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: born
Категория: Забавление
Прочетен: 4591832
Постинги: 1320
Коментари: 11706
Гласове: 20360
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031