Прочетен: 1715 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 28.08.2019 22:12
Emma Shapplin (родена Crystеle Madeleine Joliton на 19 май 1974, в парижкото предградие Savigny-le-Temple) - френска певица /soprano/, композитор и продуцент. Изявява се в жанровете : Neoklassical, Elektronic, Operatik pop, които се явяват подразделения на понятието, описано по-долу, а именно: classical crossover.
Класически кроссовър (англ. classical crossover) е музикален стил, представляващ своеобразен синтез, хармонично съчетание на елементи от класическа музика и поп, рок, електронна музика. Названието официално се появява и налага не така отдавно, влизайки в списъка на номинациите на музикалните премии Grammy, ежегодно присъждани от Националната академия за звукозаписи на САЩ. Този стил става дотолкова популярен, что Billboard създава специално за него самостоятелен отделен “чарт” сред своите хит-паради. Понякога се използва и названието operatic pop или popera.
Най-просто казано, Classical Crossover е термин, използван за класифициране на творчеството на изпълнители, които възприемат и използват класически влияния в своето изкуство /в конкретния случай музика/ и в крайна сметка имат достъпно и популярно звучене или пазарен образ, за да достигнат до по-широка аудитория.
Поради това, че терминът е скорошен и е в развитие, той страда от липсата на точно дефинитивно определение, тъй като много специалисти не са единодушни по въпроса какво е например отношението на един класически кросоувър спрямо творчеството на художник например. Важно е да се разбере, че понятието „кросоувър“ в терминологията не трябва да се приема съвсем буквално . В разширения смисъл на термина значенията му са много, но като че ли в български превод най-близкото значение е “преход”. Има съществена разлика между „класически кросоувър“ що се отнася до художници и „класически кросоувър“, касаещ певци или инструменталисти. „Кросоувър“ е, когато един певец или музикант изпълнява определен тип музика, добре разбираема от специалистите, но която обикновено е не особено популярна сред масовата публика. Достигайки обаче по определен начин до нея, постига популярност.
Най-ясно разбираемият пример е, когато Лучано Павароти през 1990 г. изпълни ‘Nessun Dorma’ /„Несун Дорма“/ за Световната купа на ФИФА. Оперната музика се счита за елитарен вид музика и въпреки това Павароти - квалифициран и активен тогава оперен певец със световна известност, я превърна в масов комерсиален успех. По този начин той се „прехвърли“ в популярното пространство, въпреки факта, че по принцип изпълняваше класическа, а не популярна музика.
“Класическият кросоувър” наистина води началото си от ситуацията с Павароти в смисъл, че накара хората да осъзнаят, че и класическата музика може да бъде комерсиален продукт, но „звукът“ на класическия кросоувър не дойде само от Павороти, а и от други изпълнители на класически кросоувър, които умишлено съчетаваха елементи от поп музиката с класическата.
Музикалните принципи на Classical Crossover се базират на:
-
Преобразуване на класически композиции в поп песни- напр. “Winter”"Зимата" на Вивалди от неговите ’"Четири сезона" е адаптирана към ’River of Dreams’ "Река на мечтите" за албума на Hayley Westenra- Pure.
-
Превръщането на поп песни в класически произведения обикновено се прави чрез превръщане на оригинални поп вокални композиции в оперни вокални, промяна на английски текстове на друг език (обикновено италиански) и / или получаване на класически аранжировки- например „Il Mio Cuore Va“ на Сара Брайтман, първоначално „Моето сърце ще продължи нататък“.
-
Въвеждат се и ударни машини за класически парчета. Тази визия пък е най-типична за инструменталистите като Ванеса-Мей, Бонд и Милейн Клас.
-
Песенните програми се състоят основно от: традиционни песни (напр. „Danny Boy“, „Fair Scarborough Fair“), стандартни (напр. „Over the Rainbow“, „Bridge Over Troubled Water“), химни (напр. Abide With Me), класически шоута (напр. „Някъде“, „Музиката на нощта“), филмови партитури („Сега сме свободни“, „Нела Фантазия“) и леки класически произведения (напр. „Пие Йезу“ на Андрю Лойд Уебър, всички версии на „Аве Мария“, „Панис Ангели ").
“Classical Crossover” е разработил и създал собствен стандартен репертоар, тоест певец от “класически кросоувър” създава песен, а след това други я обхващат чрез различни собствени версии или т.н. “кавър версии”. Най-известният пример е ’Time To Say Goodbye’ /„Време да се сбогуваме“ /(Андреа Бочели и Сара Брайтман), но има и доста други като ‘You Raise Me Up’ (Secret Garden/Josh Groban), ‘Nella Fantasia’ (Sarah Brightman), ‘The Prayer’/„Молитвата“ (Andrea Bocelli) и ‘Where the Lost Ones Go’ ) /„ Къде отиват отлъчените “/ (Sissel).
:)))
Просто нямах необходимото време и възможности... Та :
1.
В трепетно очакване съм на линка. Както и друг път- докато го чакам ще си ГО преместя от деснио у левия джоб на шлиферо...
4. nedovolen - 29.08 18:20
"Песента за изгасващите, но тази звезда е в апогея си!"
Така си е, но не си чувал Бобан- любимия певач на бай ПланинскияпръчнаБюлгариата и неговите ненадминати хитове и майстурлук...
3. kvg55 - born, 29.08 05:21
Някои певци са загаснали преди да запеят.
И това си е вярно , но в конкретния случай като че ли не е така. За разлика от Бобан- Пръчанапланините на братска Сърбия, Косово, Босна или дявол знае кой кът от бивша Югославия...
2. radostinalassa - Мангелите ги търсят /28.08 22:32/
по - на запад. Тук не се котирате по обясними причини. Тук е изток.
Надявам се, че коментарът ти визира този под Номер едно...
https://emma-shapplin/
https://yandex/images/search?rpt=simage&noreask=1&source=qa&text
https://it.lyrsense/emma_shapplin/spente_le_stelle
http://macadam-flower.emma-shapplin/
http://www.evolutioncatalog/product_p/38382cd.htm
http://www.classical-crossover.co/help/utrophy-faq/142.html
и разбира се https://www.youtube/watch?