

Не е изненада, че еволюцията на испанската музика е част от богатата испанска история. Няма друга европейска страна, която може да се похвали с толкова много уникални музикални елементи, всеки един от които произлиза от културите, повлияли на испанското минало.
НачалотоТова, което прави Испания толкова очарователна, е голямото културно разнообразие и богата история. През първите векове на съществуването на Испания, смесването на културите неизбежно повлияли на всяко едно ниво в културата и без съмнение допринесло значително за историята на испанската музика. Римляните донесли идеите и музиката от съседна Гърция, надигането на вестготите довело до процъфтяването на религиозните песни и музика, а под влиянието на толерантните маври, евреи и християни, музиката на арабите също процъфтяла. Регионалната музика започнала да се развива, но за съжаление с настъпването на Реконкистата този процес бил стрян, тъй като официалната власт забранила този тип изкуство.
РенесансИсторията на испанската музика е продължила да се развива с началото на ренесансовия период. Инструменталната музика възниквала и процъфтявала, забележително повлияна от арабската музика и испанската китара. След Реконкистата през 16 век, многогласният музикален стил, представляващ допълване на гласове се развил в контакт със северните съседи на Испания, Франция и Фландрия. Веднага след като мобилността в Европа се подобрила, се появили и първите пътуващи музиканти, които кръстосвали от страна на страна- особено в Рим- и така обменяли идеи и стилове един от друг. Тези години на извънредно развитие въздигнали Испания от анонимноста и я поставили твърдо на музикалната сцена. По това време на преден план се появили големите испански класически композитори като Франциско Гереро и Томас Люйс де Виктория .
17-ти и 18-ти векЕдно от най-големите музикални събития се появява през следващия период от историята на испанската музика. Зарзуелата (The zarzuela) - по- лека испанска форма на операта - се развила и разцъфтяла, създавайки културен феномен, който продължава и до днес. Контрастирайки с развитието от предишните векове, класическата музика спряла възхода си за близо два века. Историята на испанската музика, вместо това, станала свидетел на нарастване популярността на фолк музиката в различни региони на Испания.
20-ти векИспанската гражданска война и последващите ги петдесет години репресивно управление при диктатора Франциско Франко, целяли да създадат унифицирана националистическа страна, в която се забранявало практикуването на регионалните обичаи и традиции. Регионалните езици, литература и музика били забранени, изгорени или заклеймени. Като резултат голямото разнообразие от испанска фолклорна музика, която била развивана през предходните векове, почти изчезнала, а практикуването й се осъществявало скришом от очите на управлението на диктатора.
Когато Испания наближила края на режима на Франко, надигането на поп музиката и рокендрола маркира друг важен момент в развитието на испанската музика. Американските и английските групи разтърсиха международните музикални сцени и дори Франко не можа да предпази страната от навлизането на новата музикална мода. Най-ранната испанска попмузика имитира френската, която колкото и интересно да звучи пък от своя страна взаимства от американската и британската попмузика. Испанските певци добавят Фламенко страстта и ритъм към микса, придавайки истинско испанско докосване, което все още може да намерите дори и в днешната поп музика. Туристическият бум в Испания през 60-те и 70-те донесе музикални стилове от целия свят, докато 80-те видяха възхода на movida /културната революция след генерал Франко/. След смъртта на Франко младите хора преоткриха свободата и алтернативния стил на живот поощрявани от възстановеното демократично управление. Испанският рокендрол, пънк и поп музика се изтреляха на върха и оттогава не слизат от културната сцена .
Традиционната испанска музика е силно повлияна от християнската и мавританската култури. Невероятният микс от музикални стилове се е формирал на Иберийския полуостров в течение на векове.
Един от най-известните традиционни танци е фламенкото. Музикалният и танцувален стил с уникалното му звучене идват от силно изразеното арабско влияние в испанския южен регион Андалусия.
Справедливостта изисква след като обърнах внимание върху неразривната връзка между танц и песен, да спомена и основните видове традиционни испански танци:
-
Арагонска хота: (исп. и кат. jota, по-каталунски се чете «жота»; араг. hota) произхожда от Северна Испания, Арагон,
с бързо темпо, възникнал е под силно мавърско влияние. Този стил води своето начало от древните келтски химни. Характеризира се с непредсказуемост и разнообразие, изпълнителите във всеки един момент могат да променят темпото, а танцьорите трябва да се адаптират моментално. Като малка илюстрация на този стил ще добавя че Жорж Бизе пише встъплението към 4-то действие на операта «Кармен» под формата на хота.
-
Болеро: един от най-старите танци в Испания, с бързи завъртания и паузи. В него се чувства благородството на испанските идалго. Когато гледаш изпълнението на болерото ( в превод «летеж»), то в зрителя се създава чувството, като че ли танцьорите действително се носят във въздуха. Красотата на случващото се се допълня от все същата прекрасна музика, темпераментна и разнообразна, мамеща, привличаща и отблъсваща едновременно.
-
Замбра: произлиза от мавърски танц, адаптиран към испанските традиции.
Названието произлиза от шума, който се създава от определени инструменти и голямо количество хора, събрани на едно място. На старо кастилски език думата замбра се използвала за това да обозначи мавританска вечеринка с музика и шумно празнуване. По-късно названието се използвало за определение на цигански празник, който днес е загубил импровизирания си характер и до голяма степен е останал само като танц туристическа атракция в Сакромонте (Sacromonte) в Гранада. Този танц се характеризира като музикален съпровод с китара и песен.
-
Пасо добле: бърз танц с двойна стъпка. Темпераментен и експресивен танц, в превод означава «двойна стъпка». Коридата е основа за появяването му. Даже може да се каже, че пасо добле – това е поведението на бика и тореадора, но в танцов израз. Дотолкова силна и емоционална е тази музика.
-
Сардана: традиционен танц от Каталуния, при който няколко двойки преплитат ръце, танцувайки в кръг. Този барселонски и каталунски танц олицетворява гордостта и сплотеността на каталунския народ. Танцът се съпровожда от така наречената "cobla", малка група музиканти с басови инструменти и водеща флейта "flaviol", като ритъмът се определя от тамбурин /перкусионен инструмент, подобен на дайре/.
-
Севилиана: игрив танц от Севиля, подобен на фламенкото, но от четири части. В ритъма са включени и кастанети. Всеки един от четирите куплета съответно си има своя хорео- графия и последователността на всяка една от четирите хореографски композиции никога не се променя. Счита се, че прототип на севилианата е кастилската сегидиля, с
която имат много общи черти: състоят се от четири куплета, имат много близки музикални структури и винаги съпровождат танца.
-
Фанданго - (исп. fandango) - група испански народни танци в умерено темпо; музикален размер 3/4. Изпълнява се под акомпанимент на китара и кастанети.
Танц, който се изпълнява от двойка танцьори и има фигури — завъртания, типични за танц — ухажване. Този танц не е много известен извън пределите на региона Уелва в Испания, както и извън Испания.
-
Фламенко: страстен танц, произлизащ от ромите. Този музикален стил често се нарича “испански” , но всъщност произхожда основно от южните части на Испания, където е най-силно влиянието на циганската и арабската култури.
Източници
http://classic-ahf.blogspot.bg/p/blog-page_5673.html
http://www.enforex.com/bulgarian/culture
http://www.liveinternet.ru/users
& others

Ето вдъхновителите на провокаторите при ...
"FOREVER LOVE" | музика Сергей...
ПАБЛО КАЗАЛС.
Всякакви суперлативи за него няма да са дотатъчни.
Друг испански виртуоз, Сарасате, той не е добър музикант. Няма да класифицирам написаното от него.
Равел няма нищо общо с испанците. Той е мелез между французин и баска. Баските като чуят за испанци ги втриса. Равел е голям композитор и най-добрият оркестратор на света, не отстъпва на Лист.
Имам критика към поместеният запис с Гергиев, оперативният разработчик на Путин, който е лицето на руската мафия в музиката. Подчинените му оперативчици са Мацуев - отвратително гадно пазарно създание, виолистът Башмет, който бе добър музикант, сега - пропоец, а също и големият музикант Михаиил Плетньов, хванат да работи за Путин заради компромат, защото той е педофил.
Поздрави,
Коста
Историята на Испания е толкова разнообразна по отношение на народите, населявали Пиринейския полуостров, че е просто невъзможно испанците да са останали безстрастни, студени, хладнокръвни и неемоционални личности. Поздрави.
В ХХI веке Мацуев — один из популярнейших пианистов современности, который совмещает в своих музыкальных произведениях собственное новаторство и традиции русской фортепианной школы. С 1995 года солист Московской филармонии. С 2004 года он представляет свой ежегодный персональный абонемент «Солист Денис Мацуев». В абонементе вместе с пианистом выступают ведущие оркестры России и зарубежья. В концертах абонемента последних сезонов приняли участие Симфонический оркестр Артуро Тосканини и Лорин Маазель, Симфонический оркестр Мариинского театра и Валерий Гергиев, флорентийский Maggio Musicale и Зубин Мета, Российский национальный оркестр под управлением Михаила Плетнёва, Семёна Бычкова, Джанандреа Нозеды, Пааво Ярви, а также Владимир Спиваков как солист и дирижёр Национального филармонического оркестра России.
Выступал в лучших концертных залах Европы, США, Канады, Латинской Америки, Австралии, Новой Зеландии и Японии. Впервые в мировой исполнительской практике дал сольные альтовые концерты (Recital, Viola Abend) в таких залах, как Карнеги-холл (Нью-Йорк), Консертгебау (Амстердам), Барбикан (Лондон), Берлинская филармония, Ла Скала (Милан), Сантори-холл (Токио), Тиволи (Копенгаген), Берлинская филармония, Musikverein (Вена), Академия Санта-Чечилия ((Рим), Большой зал Московской консерватории и Большой зал Санкт-Петербургской филармонии.
Принимал участие во многих фестивалях разных стран: США (Танглвуд), Франции (Бордо, Биарриц, Ментона), Бельгии (Брюссель), Германии (Кройт), Италии (Сиена, Сорренто, Камерино, Стреза), Финляндии (Кухмо, Миккели), Болгарии («Мартовские музыкальные дни», Русе). Регулярный участник Променад-концертов в Альберт-холле (Лондон, Англия).
В 1985 году начал дирижёрскую деятельность.
В 1986 году создал камерный ансамбль «Солисты Москвы». В настоящее время — художественный руководитель, дирижёр и солист ансамбля.
В 1992 году создал новый оркестр, участниками которого становятся самые талантливые молодые музыканты России, выпускники и аспиранты Московской консерватории.
С 2002 года — художественный руководитель и главный дирижер Государственного симфонического оркестра «Новая Россия» (Москва). С 2002 года оркестр дал более 500 концертов в России и за рубежом.
http://planinitenabulgaria.blog/muzika/2016/04/30/opus-1872-posting-serioso.1448420
http://planinitenabulgaria.blog/lichni-dnevnici/2016/04/09/shte-sysipe-li-ruskata-mafiia-konkursa-quot-chaikovski-quot.1443237
С 1994 года — основатель и председатель жюри первого и единственного в России Международного конкурса альтистов в Москве.
Президент Международного конкурса альтистов им. Л. Тертиса в Англии, член жюри конкурсов альтистов в Мюнхене и «Мориса Вье» в Париже. Учредитель музыкального фестиваля в Туре (Франция) и президент музыкального фестиваля на острове Эльба.
С 1994 года — основатель и президент Международного благотворительного фонда, присуждающего ежегодные премии имени Д. Шостаковича за выдающиеся достижения в области мирового искусства.
С 1998 года — художественный руководитель фестиваля музыки и живописи «Декабрьские вечера Святослава Рихтера», ежегодно проводимом в ГМИИ им. Пушкина (Москва).
С 2006 года совместно с белорусским пианистом Р. Кримером проводит ежегодный Международный фестиваль Юрия Башмета[2] в Минске (Беларусь).
В 2012 году возглавил Всероссийский юношеский симфонический оркестр в составе 79 юных музыкантов из 28 городов России, который был сформирован на основе конкурса исполнителей классической музыки, где выступает как солист и дирижёр.
На телеканале «Россия Культура» ведёт авторскую программу «Вокзал мечты», которая является лауреатом ТЭФИ-2005 и ТЭФИ-2007.
Кино- и телекомпании России, Англии и Франции сняли несколько фильмов о его творчестве.
С 1976 года — преподаватель Центральной музыкальной школы при Московской консерватории им. П. И. Чайковского, с 1978 года — Московской консерватории (с 1988 года — доцент, с 1996 — профессор). С 1980 года проводит мастер-классы в разных странах мира (Япония, Европа, Америка и Гонконг), преподаёт на летних курсах в Академии Киджи (Сиена, Италия) и в Туре (Франция).
В 1996 году создал и возглавил в Московской консерватории «Экспериментальную кафедру альта», на которой помимо произведений сольного альтового репертуара в программу студента включается расширенное изучение альтовых партий в камерной, оперной и симфонической музыке, а также углублённое изучение истории исполнительских стилей прошлого и современности.
Является артистическим директором Молодежной музыкальной академии стран СНГ, созданной в 2009 году. Академия проходит в форме индивидуальных занятий ведущих европейских педагогов с лучшими студентами музыкальных высших учебных заведений стран СНГ, мастер-классов, камерного музицирования и совместных концертов[3].
http://planinitenabulgaria/muzika/2016/04/30/opus-1872-posting-serioso.1448420
http://planinitenabulgaria/lichni-dnevnici/2016/04/09/shte-sysipe-li-ruskata-mafiia-konkursa-quot-chaikovski-quot.1443237
Нямам против, но за реклама нали знаеш- се плаща. Пък и толкова ли си петимен за прочити ?