Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.09.2017 15:00 - Загадки на изобразителното изкуство
Автор: born Категория: Изкуство   
Прочетен: 3061 Коментари: 17 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  
image

«Черен квадрат»

1915 год, Казимир Малевич

Няма в света друга картина, която да се ползва с такава лоша  слава, като «Черния квадрат» на Малевич. Какво ли не се е говорило по негов адрес: че това е шарлатанство, пиар, позор, че Малевич въобще не е никакъв художник, че такова  даже и дете може да нарисува и т.н.. Но на «Черния квадрат» не му пука и не се поддава на провокации. До този момент в световното изкуство той запазва съвсем нееднозначна позиция, при това на технически най-особено художествено произведение.

Макар, че /честно казано/, към изкуството в традиционния му смисъл на разбиране «Черния квадрат» няма никакво отношение. Той си е културно и историческо явление, а самия  факт на съзидание се явява декларация за смъртта на цялото изкуство, съществувало дотогава. Картината се появява за  пръв път на футуристичната изложба «0,10» през 1915 год., висяща  в червения ъгъл — там, където традиционно се поставяли икони. Художественият критик Александър Бенуа се изразил така: «Несъмнено, това е тази икона, която господа футуристите предлагат да замести мадоните и безсрамните венери». И тази нова икона символизира края на стария свят, христианството и изкуството като цяло: Малевич «сепреобразува в нулева форма и излезе откъм нулата на безпредметното творчество». В «Черния квадрат» беспредметността е реализирана на пълна мощност. Това е тотална пустота, черна дупка и смърт.

Дълбоката философска концепция, заложена в тази черна «клетка», не разбират даже художествените критици. Сред изследователите на изкуствата се намират много такива, които не са готови да възприемат творбата сериозно. А факта, че под слоя черна боя е открита друга картина, цветна, породи множество слухове: Всъщност, Малевич отначало рисувал друга картина, не му се получило и намазал всичко с черн.

Независимо от гневните нападки и безкрайната критика, в наши  дни обсъждането на «Черния квадрат» стана увлекателна интелектуална игра, чрез която можеш да  потренираш в търсене на скрит смисъл  и в красноречие. Що се касае до самия автор: със своя «квадрат» той или е открил за света базова философска формула, или действително е устроил великолепен пиар. Даже собственото си погребение художник е украсил с черни квадрати: окачил техни изображения на капака на ковчега, на капака на автомобила в траурната процесия и на трибуната сред ритуалните букети цветя.
Източник: http://www.cross.bg/malevich










Тагове:   малевич казимир,


Гласувай:
11


Вълнообразно


1. merlin68 - https://www.youtube.com/watch?v=MmymnkOipvg
27.09.2017 18:12
Е картината е наистина много спорна, сама по себе си е нищо, но това е хубавата и част. Смислово е край, черен и безапелационен... и все пак след него има нещо... може би когато боята съвсем се олющи отдолу ще се покаже представата на Малевич за бъдещето след края.
цитирай
2. born - Е картината е наистина много спо...
27.09.2017 19:02
merlin68 написа:
Е картината е наистина много спорна, сама по себе си е нищо, но това е хубавата и част. Смислово е край, черен и безапелационен... и все пак след него има нещо... може би когато боята съвсем се олющи отдолу ще се покаже представата на Малевич за бъдещето след края.

Въпрос на гледна точка. Колкото и да гадаем, единствено художникът е знаел какво иска да ни каже с тази картина. Наистина вероятните обяснения са твърде спорни и противоречиви.
цитирай
3. kvg55 - Както виждам, квадратът вече не е ...
27.09.2017 20:10
Както виждам, квадратът вече не е чисто черен, а е шарен. Може би това е посланието на художника.
цитирай
4. merlin68 - Както виждам, квадратът вече не е ...
27.09.2017 20:24
kvg55 написа:
Както виждам, квадратът вече не е чисто черен, а е шарен. Може би това е посланието на художника.


Всъщност, квадратът е правоъгълник и никога не е бил чисто черен. Не е и шарен, напукала се е боята, а под "черния квадрат" има друга картина.
Освен това, авторът на изложбата Борн, май е обърнал картината на обратно:) Не, добре я е сложил, но я е отрязал.
цитирай
5. born - Както виждам, квадратът вече не е ...
28.09.2017 10:14
merlin68 написа:
kvg55 написа:
Както виждам, квадратът вече не е чисто черен, а е шарен. Може би това е посланието на художника.


Всъщност, квадратът е правоъгълник и никога не е бил чисто черен. Не е и шарен, напукала се е боята, а под "черния квадрат" има друга картина.
Освен това, авторът на изложбата Борн, май е обърнал картината на обратно:) Не, добре я е сложил, но я е отрязал.

честно казано и аз забелязах нещо подобно и се опитах да го коригирам, чрез опцията за корекция на изображенията. Като не стана и чрез нея, потърсих в нета и други изображения на картината, но явно че картината е омагьосана и не дава да я манипулираш. Дяволска работа !
Абе , откъдето и да я гледаш, ефектът е еднакъв. Освен това, като се знае какви зевзеци са художниците, възможно е Малевич да е пожелал да изглежда по един и същ начин, откъдето и да я погледнеш.
цитирай
6. merlin68 - Не, Малевич е указал как да се пос...
28.09.2017 11:52
Не, Малевич е указал как да се поставя, че да прилича на квадрат какъвто всъщност не е. За целта двете по-дълги страни на картината трябва да са успоредни на пода, а късите перпендикулярни. Така зрителят гледайки картината с леко вдигнат поглед я вижда като квадрат, а тя всъщност е правоъгълник. Затова помислих, че си я обърнал, но не си, просто си намерил и сложил някакво отрязано изображение на картината.
Картината е рисувана върху вече използвано платно. След изследване с рентгенови лъчи, специалистите са открили, че под черния квадрат има дори две, а не една предишни картини. Аз си мисля, че е възможно това да е част от идеята на Малевич, под края, който символизира черния му квадрат, може би той е скрил представата си за новото начало. Тази хипотеза може лесно да се провери - налични са още 2, или 3 копия на тази картина рисувани от самия автор. Ако и те се изследват на рентген и се окаже, че под черния квадрат няма нищо, то явно греша, но ако отново е използвал стара картина върху която да сложи края на квадрата си, то е твърде вероятно да е отправял скрити послания.
цитирай
7. kvg55 - Забелязах кръст между пукнатин...
28.09.2017 12:00
Забелязах кръст между пукнатините.
цитирай
8. getmans1 - http://www.ploshtadslaveikov.com/tajnata-na-cherniya-kvadrat-na-malevich-razkrita/
28.09.2017 14:31
Чудесен постинг и най-важното е, че не е напомпен, хи-хи-хи.
Разбира се, че може и да има загадка под черното а може и да няма и това с предишните картини може да нещо съвсем прозаично, може да не ги харесвал.
Нищо чудно ако някога под "черното" бъде открито нещо което да бъде определено като шедьовър по тагавашните разбирания.

Заглавието на коментара ми е специален поздрав на Мерлин с пожелание да продължава да чете "площадславейков.ком" :)))

Иначе е голям кеф да гледаш как червени квадрати обсъждат "Загадката на черния квадрат".
Кеф, ха-ха-ха!
цитирай
9. born - Голям кеф- ху-ху-ху.
28.09.2017 17:27
getmans1 написа:
Чудесен постинг и най-важното е, че не е напомпен, хи-хи-хи.
Разбира се, че може и да има загадка под черното а може и да няма и това с предишните картини може да нещо съвсем прозаично, може да не ги харесвал.
Нищо чудно ако някога под "черното" бъде открито нещо което да бъде определено като шедьовър по тагавашните разбирания.

Заглавието на коментара ми е специален поздрав на Мерлин с пожелание да продължава да чете "площадславейков.ком" :)))

Иначе е голям кеф да гледаш как червени квадрати обсъждат "Загадката на черния квадрат".
Кеф, ха-ха-ха!

Какъв пропуск, че забравих да напомпя постинга ! Хъ-хъ-хъ.
Все си знаех, че си кръгъл глупак, но се оказва, че си и квадратен - глупак ! Хо-хо-хо.
цитирай
10. merlin68 - Гетьо, няма нещо днес открито как да ...
28.09.2017 17:31
Гетьо, няма нещо днес открито как да бъде обявено за шедьовър по "тогавашните разбирания", поради явно сложната за теб причина, че днешните разбирания са по-различни. Така, че ако нещо излезе под квадрата и бъде определено като шедьовър, то няма да е по "тогавашните разбирания", а ще е защото е шедьовър, тоест, произведение напипало тънката нишка на общите разбирания в различните времена.
Що се отнася до сайта, да не си нещо като рекламен агент? Моята информация все пак ще ти кажа е от друго място.
И за мен, подобно на теб е удоволствие да прочета как един тъп ъгъл коментира червени квадрати и се опитва да разсъждава върху изкуството.
цитирай
11. born - Разсъжденията на Гетю по всякакви ...
28.09.2017 20:29
Разсъжденията на Гетю по всякакви поводи, а особено по теми за изкуство са точно потвърждение на поговорката : "Видяла жабата, че подковават коня, та вдигнала и тя крак.". О нещастно Гетко, разбрахме многократно, че изразните ти средства до изключителна степен се изчерпват с "хаха,хихи и пр." нечленоразделни звуци, присъщи на недоразвити индивиди в ранна възраст.
цитирай
12. getmans1 - ДА! ...
28.09.2017 21:49
merlin68 написа:
Гетьо, няма нещо днес открито как да бъде обявено за шедьовър по "тогавашните разбирания", поради явно сложната за теб причина, че днешните разбирания са по-различни. Така, че ако нещо излезе под квадрата и бъде определено като шедьовър, то няма да е по "тогавашните разбирания", а ще е защото е шедьовър, тоест, произведение напипало тънката нишка на общите разбирания в различните времена.
Що се отнася до сайта, да не си нещо като рекламен агент? Моята информация все пак ще ти кажа е от друго място.
И за мен, подобно на теб е удоволствие да прочета как един тъп ъгъл коментира червени квадрати и се опитва да разсъждава върху изкуството.


... Да, грешката е моя и понеже не съм Тартюфел си я признавам най-чисто сърдечно.
В случая имах предвид, че това което бъде открито ще бъде обявено за шедьовър или пророческо послание от него време.
цитирай
13. merlin68 - Гетьо, признат грях - половин грях, ...
28.09.2017 22:24
Гетьо, признат грях - половин грях, са казали мъдреците. Затова от мен получаваш една голяма червена точка... и то какво стана? - квадрати, ъгли, точки...кубизъм, можем да открием изложба:)
цитирай
14. getmans1 - Къв грях, бе? ...
28.09.2017 22:59
merlin68 написа:
Гетьо, признат грях - половин грях, са казали мъдреците. Затова от мен получаваш една голяма червена точка... и то какво стана? - квадрати, ъгли, точки...кубизъм, можем да открием изложба:)


... Признах си грешката но от констатациията си не се отказвам и ето, че тук му ястото за едно "хи-хи-хи" за голям кеф на Дедо Борн-Инциклопедията :)))
цитирай
15. born - Дядко Гетко,
29.09.2017 12:47
В инциклопедията се запознах с някои материалчета, касаещи психическото състояние на индивидите, които имат маниакални стремежи за внимание и суперпопулярност. Убедих се без всякакви съмнения, че в тези материалчета просто са визирали твой прототип. Само не са го назовали. Една от маниакалните ти черти е да имаш последната дума, което е типична черта на т.н. "слаб" пол. Започвам да се убеждавам, че женственото ти начало започва да надделява, което е съвсем обяснимо с напредващата ти възраст и потвърдимо с честата употреба на детински изразни средства, характерно за изкуфяващата старческа деменция. Друго потвърждение е факта, че си навираш задните части там , където не бива и когато ти начешат г@за /гьот - на турски, в превод е същото като г@з, но по-тлъсто и обемисто/, вдигаш страшна врява. По тази причина променям обръщенията си към теб в ж.р. и като начало звучащо така: Уважаема БАБКЕ ГЕТКЕ.
цитирай
16. cortana - Аз пък ще оставя един лист празен и ще го подпиша. :)))
29.09.2017 23:23
И след 1000 години, ще има да се дискутира какво ли е искала да каже великата Корти с тази си картина. :)))

Поздравчета, адашче! :)
цитирай
17. born - Мила Корти,
29.09.2017 23:54
Твоята сила е в друга насока. Мисля, че нямаш проблем да направиш картина с ... търсех подходящ термин ... неконвенциална /нестандартна/ техника.
ПП. Имаше един нестандартен художник - Хундертвасер - който използваше фолиа в картините си. Много ме впечатли преди доста години във Варшава.
А що се отнася до празния лист - чувал съм и за подобни картини. Особено готини бяха някои разсъждения на интелектуалци, които имаха претенции да разберат какво е искал да изрази автора. Поздрави и хубав уикенд. И за Френда.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: born
Категория: Забавление
Прочетен: 4598796
Постинги: 1320
Коментари: 11706
Гласове: 20360
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031