Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10 22:04 - Български Иновации в пътното строителство
Автор: born Категория: Технологии   
Прочетен: 360 Коментари: 11 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Още от старите времена е известно, че българските строители са били на високо професионално ниво. На всички ни е познат стила на Колю Фичето. И не само… 


Днешните строителни и в частност пътностроителни фирми достойно отстояват традициите на своите предшественици и се стараят по всякакъв начин да ги настигнат и надминат. В името на тази благородна цел те са готови да внедрят най- съвременните и модерни технологии и то в името на националния просперитет.


Само преди 20-тина дни - на 24 септември се навърши една година от въвеждане на  ограничение на скоростта до 90 км/ч по автомагистрала "Тракия" в участъка Чирпан - Стара Загора от км 168 до км 208 поради неравности на пътната настилка. 


                           image

Въпросните табели вече цяла година са на всеки 2 км. от магистралата почти след отклонението към АМ “Марица” та чак до Стара Загора.

                           image



Този участък е строен преди малко повече от 10 години. Материалите, вложени в пътното съоръжение са със супервисоко качество според действащите в момента норми и стандарти и заключенията на компетентните корумпирани служби..

Може би по магистралата се движат само танкове, трактори, булдозери и други подобни тежки машини, които я докарват до това състояние ? Не ! Основният поток е нормален автотранспорт: леки автомобили, автобуси, товарни камиони /ТИР-ове/. При това положение възниква логичния въпрос: защо се скапва магистралата ?

Отговорът е от тези, които са пределно ясни : крадене, некомпетентност, безотговорност !

Кражбите са от количеството и качеството на влаганите материали, нетехнологичното изпълнение на операциите по полагането на настилките и фиктивните манипулирани  резултати от лабораторните изпитания относно носимоспособността на основите и настилките. 

Некомпетентността на изпълнителите /или проектантите/ - било съзнателна или предизвикана в случая е очевидна и извън съмнение поради крайния резултат. 

Тази некомпетентност води след себе си до абсолютна безотговорност от страна на т.н. “компетентни” институции и особено АПИ. 

И до подобни проблеми по редица други пътностроителни обекти. 

И отлагане на налагащите се ремонти поради вечната липса на средства ...


В края на краищата всичко това опира до резонния въпрос: “А кой ще плати масрафа ?”

Някой има ли съмнения кой ще плаща масрафа ???


За будалите, които плащат масрафа, щот не стават за  крадци... 






Тагове:   държава,


Гласувай:
12
1



1. kvg55 - born,
12.10 23:16
Ти пък, не знаеш ли? Станишев и Орешарски са виновни.
цитирай
2. apostapostoloff - Българите НИКОГА не се били
13.10 06:48
големи строители. Те НИКОГА НИЩО грандиозно, велико и хубаво не са построили. На българите са им хубави само децата, защото не ги правят с ръце.
цитирай
3. tonsun - По-голяма простотия от това не е ...
13.10 08:55
По-голяма простотия от това не е изричана! Българите са доказали не веднъж и два пъти, че са Велики строители. И доказателства за това има на много места.
Само трябва да разкарат от манталитета си лакомията и веруюто... "Я не сакам мене да е добре! Я сакам Вуте да е зле!".. И да обърнат повече внимание на факта, че кажат ли: "След мен и потоп!", обикновенно Потопа завлича изреклия мислАтА!
born! Много хляб има още да ядем, докато се научим да поемаме отговорност за действията си и най-вече, за качеството на работата, която сме извършили.
Глоби и неустойки до откат му е майката! Двойни и тройни...
ПП: Отколе Р. Ралин го е рекъл:

АХ, ТЕЗИ СЛАБОСТИ!

Ръцете му слаби,
ала знай да граби.


ПРИНЦИП ВЕКОВЕН

Всеки се бие,
за да добие...

цитирай
4. nedovolen - Какво е строил българинът е за съ...
13.10 15:10
Какво е строил българинът е за съвсем отделен постинг.
Покрай строителството на магистралите и по-тесни шосета, учените открили нов радиоактивен елемент с период на полуразпадане година - асфалтий.
Пълно е, събирайте!
:)))
цитирай
5. born - Ти пък, не знаеш ли? Станишев и Ор...
13.10 19:40
kvg55 написа:
Ти пък, не знаеш ли? Станишев и Орешарски са виновни.

Йок. Путин е виновния...
цитирай
6. born - Трудно би могло да се добави нещо повече !
13.10 19:41
tonsun написа:
По-голяма простотия от това не е изричана! Българите са доказали не веднъж и два пъти, че са Велики строители. И доказателства за това има на много места.
Само трябва да разкарат от манталитета си лакомията и веруюто... "Я не сакам мене да е добре! Я сакам Вуте да е зле!".. И да обърнат повече внимание на факта, че кажат ли: "След мен и потоп!", обикновенно Потопа завлича изреклия мислАтА!
born! Много хляб има още да ядем, докато се научим да поемаме отговорност за действията си и най-вече, за качеството на работата, която сме извършили.
Глоби и неустойки до откат му е майката! Двойни и тройни...
ПП: Отколе Р. Ралин го е рекъл:

АХ, ТЕЗИ СЛАБОСТИ!

Ръцете му слаби,
ала знай да граби.


ПРИНЦИП ВЕКОВЕН

Всеки се бие,
за да добие...


цитирай
7. born - Голям пропуск на Менделеев при съставянето на периодичната система...
13.10 19:43
nedovolen написа:
Какво е строил българинът е за съвсем отделен постинг.
Покрай строителството на магистралите и по-тесни шосета, учените открили нов радиоактивен елемент с период на полуразпадане година - асфалтий.
Пълно е, събирайте!
:)))

цитирай
8. born - И още една иновация :
13.10 19:45
След силен дъжд пътните знаци се измиват от боите. Вероятно ги написват с водни боички...
цитирай
9. alchemist - Всъщност когато е строяла държа...
13.10 22:45
Всъщност когато е строяла държавата, е строяла по-качествено, поне от кумова срама и не са се отклонявали толкова много средства. А чорбаджиите имат интерес да печелят - на обществото, майната му! Днес ако направят нещо, няма да е много качествено, защото после няма да има работа, няма да има и поръчки от които да се отклоняват средства.
цитирай
10. born - Всъщност когато е строяла държа...
13.10 23:14
alchemist написа:
Всъщност когато е строяла държавата, е строяла по-качествено, поне от кумова срама и не са се отклонявали толкова много средства. А чорбаджиите имат интерес да печелят - на обществото, майната му! Днес ако направят нещо, няма да е много качествено, защото после няма да има работа, няма да има и поръчки от които да се отклоняват средства.

Напълно си прав, alchemist . Сега всичко се изработва за еднократна употреба...
цитирай
11. vladtepes - За магистралата
18.10 18:11
10 години е нормалният експлоатационен срок на износващия слой на натоварен път с интензивно движение и е нормално да има дефекти, но те трябва да се отстраняват своевременно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: born
Категория: Забавление
Прочетен: 2533976
Постинги: 1061
Коментари: 7882
Гласове: 12663
Архив
Календар
«  Декември, 2019  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031