От доста време периодически се замислям какви мерки трябва да се приложат, за да се ограничат катастрофите по пътищата и да се въведе стриктна дисциплина по отношение спазването на ограниченията на скоростта от участниците в движението.
Явно и очевидно е,че с глоби този проблем не може да се реши. Не може да се реши и с наказания от рода на отнемане на някакви си точки, да не говорим пък за отнемане правоуправлението за известно време.
След дълги размисли стигнах до следния извод:
Единствената радикална мярка , която трябва да се приложи е следната:
В участък с ограничение на скоростта /примерно на 50 км/ч/ се разполагат няколко екипа :
1. Катаджийски – оборудван с точен уред за засичане на скоростта.
2. Армейски – опитен и оборудван с гранатомет –зареден и готов за действие
3. Телевизионни екипи – минимум три – на основните ефирни телевизии с приготвени камери /може и с директна връзка с основното студио/.
4. Пожарен – противопожарен автомобил с опитни пожарникари.
При засичане на водач, превишил разрешената скорост телевизионерите включват камерите,а армейският екип изстрелва по автомобила снаряд, който взривява автомобила-нарушител. Камерите записват картината на горящия автомобил в едри планове.
След като изгори нарушителят, пожарният екип разчиства платното и екипите се подготвят да посрещнат следващия нарушител.
Вечерта по основните новини, водещото предаване е показването на картините на горящите автомобили и водачи с коментари зад кадър от рода на : „Ето това се случва с нарушителите на Закона за движение по пътищата.”
Гарантирам,че за максимум два дни няма да има въобще повече каквито и да било нарушения на скоростта в зоните на ограничения. Движението по пътищата ще се нормализира и ще бъде перфектно, особено ако мярката се приложи и в други проблемни участъци, където примерно най-нагло се изпреварва при непрекъсната осева линия и т.н.
19.07.2011 01:53
2. Не е вярно, че отнемането на правото на шофиране не възпитава. Напротив!
3. Навсякъде могат да се сложат камери - и в селата, и по пътищата. Камерите могат да бъдат много евтини, особено ако се наемат български програмисти за целта (с добри заплати естествено)... Камерите трябва да се виждат от далече и да респектират с "предупредителна окраска".
4. Важно е да се подобри <движението> ! Което значи да се осигури стабилна скорост на придвижване - тоест максимална без повишение на произшествията. Не трябва да има ограничения на места, където пътя е прав и широк независимо, че се минава през населено място, Просто ограниченията навсякъде трабва да се преценяват конкретно, и по възможност да не са драстични. Да сложиш на широкия междуградски път ограничение за населено място при положение, че населеното място е в страни от пътя, не е оправдано.
5. На рискови двупосочни участъци трябва да има дълги участъци със забранено изпреварване.
6. повече пътища от типа "еднопосочен с две ленти, но не магистрала" би трябвало да има.
7. Кръговите движения много помагат за избягване на конфликтите. В БГ няма единен принцип, че този, който е вътре в кръговото, винаги има предимство! (някои кръгови са направо комични)
8. Наказания само за най-тежките случаи. Хората не трябва да живеят в стрес.
9. Постепенно пътната полиция ще се редуцира значително и ще може да се насочи ресурс в други крайно необходими дейности.
ПП това от мен в стил "всеки от всичко разбира"
:)