Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2018 23:35 - Приказка или щастлива реалност - незабравими срещи с поета Валери Станков и приятели в Панагюрище
Автор: xubavka Категория: Поезия   
Прочетен: 7028 Коментари: 26 Гласове:
21

Последна промяна: 27.07.2018 23:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image 

Ако преди няколко години, някой ми беше предсказал какво хубаво ще ми се случи, нямаше да повярвам. Сега седя и пиша тези редове и се радвам, че тези 48 месеца ми се случиха. Благодаря на приятелите си, че ги имам! Ако някой Ви каже, че съществува нещо по-хубаво от книгите, не вярвайте. Най-истинското удоволствие човек може да си достави, като се пренесе в този чудесен свят, приказен, мечтан, динамичен, древен, фантастичен, измислен от хора, умеещи да творят и да завладяват сърцето на читателя. Така се срещнахме... И ако някой Ви каже, че всичко е случайно, също не вярвайте. Любовта към книгите не среща случайни хора, тази любов е благодарна и вечна. Така се срещнахме... 

image

От 25 години съм член на клуб "Ценители на книгата", или "Библиотека 48" и си доставям удоволствие като си поръчвам книги, подарявам и на приятели, от малка обичам да чета и пиша за свое удоволствие. Така стана срещата с поезията му ... 

Преди 48 месеца прочетох една статия, която ме впечатли, тъкмо една моя приятелка от Карлово ме беше накарала да си направя фейсбук. Така се срещнахме... Това не беше просто среща, това беше мълния,  това беше стих, който прободе с хиляди стрели каменното ми сърце, това беше молитва, това беше вик, вик от корниза, това беше слънчево зайче...

Силата и красотата на една поезия се изразява в идейно-емоционалното й въздействие върху читателя. Талантът на поета е най-прекрасното нещо, което е причината думите да предизвикат огромно вълнение и чувства! Прости истини за живота и за безсмъртието, за следата, която оставяш след себе си вълнуват мисълта, за да достигне отвъд границите на земното и материалното. Това беше първото ми послание към него...

Последва стих, божествен, чакан, невероятен, сякаш всичко, от което бях бягала, и към което бях се стремяла прочетох в него - Напиши ми писмо? Това не беше просто стих... Това бе молитва за обич! Зле погребана стара любов, която тлее в сърцето, не гасне! Тя пиеше кръвта от вените, няма покой за душата! Това бе молитва за обич! Венера, която се е разминала с Юпитер, на косъм от сблъсъка! Това бе първата Любов, незабравимата! Снежинка - целунала устните, за да остане сълза! Това бе онази Любов - невъзможната, която превръща късите нощи в безкрайни безсъния! Това беше той...
 

НАПИШИ МИ ПИСМО?

Валери Станков

Аз просто нямам други небеса,
освен небето в твоите зеници.
Ако ми чуваш, моля те, гласа,
прати ми писъмце? – с ятата птици.

Кажи ми как си? Пак ли си добре?
Четеш ли ме все тъй по късна доба?
И рокличката твоя на каре
прибра ли си я вече в гардероба? –

там – дето подир есенния дъжд
ската си банския със двете джуфки?
Нервира ли те още твоят мъж,
когато влиза в стаята с обувки,

опече ли му снощи мусака
във фурната – на бялата тавичка?
Аз все тъй виждам твоята ръка
и ти за мен си все така едничка.

Обърканото твое писъмце! –
ще разгадая птичия му говор.
Ще го чета с треперещи ръце –
тъй както се чете Светото слово.

31 август 2014 г.
гр. Варна, 6, 05 ч.

Търсеше себе си и посрещаше нас, четателите, той караше читателя да пропише, посрещаше мигриращи, посрещаше случайници, и търсеше и правеше стих след стих, но само как го правеше!... Темите бяха актуални, изказът беше подбран с най-сложната ритмична стъпка и внушаваше на читателя дълбочина на размисъла за добротата. В този свят на миграции, мигриращи и мигрени беше най-добре всеки да намери човека в себе си - една прекрасна идея за днешните трудни времена. Добротата като посока, като единствена възможност, като шанс, който имаме и който трябва да използваме, за да бъдем Човеци. Най-дългият път бе избраният, но поне едно бе сигурно, ще го извървим заедно. И ние вървяхме и го следвахме... А той пееше - песен на момче, зовеше за песен на момиче... Момичето, което пее, той чакаше песента. Само един поет по душа с побелели коси можеше да изкаже толкова мили думи за песента на момиче, и следваше стих без дата, сякаш повествованието можеше да бъде продължено, и още, и още, на което читателят се надява... имаше ли поет с дарба такава? Той е Берлиоз на поезията!

image

image

Имаше ли муза? Музата на поета беше Жена - класика! Класа! Първа класа! Беше роден на шосе, и седнал на шосе, пишеше за Жена, която събужда вулкани, и пееше песен за Нея, а душата му лети, душа на гълъб, душа свободна. Бял гълъб, символ на мира и свободата, носи маслинова клонка от земята на Афродита, богинята, която е покровителка на любовта и красотата! Гълъбът никога не е сам, лети на групи в прекрасни пируети, гълъбче на Пикасо, лети високо и стига до Божиите висини. 

Темата за Бог, за Спасителя за болката в поезията му е написана с такава болка, че може да трогне и камък! Болка - двигател на творчеството и четейки усещаш болка. Като перпетуум мобиле - вечният двигател, сякаш тази болка можеше да се сравни с онази преди Възкресението! Това беше сълза ... в усмирителна риза, сълза за Жена, отдалечаващ се образ, едва различим, момиче ли беше или родилка на ветрове, или майка, или самота, или смърт? 

Той въвреше към върха, към осемхилядника, докато върви нагоре, той се развива, а след върха, няма пътища надолу, защото бе понесъл крилете си. Окрилен с мастило и перо, навършил христовата възраст на тридесет и три стихосбирки, и все по близо до Рая. Това бе той... Така го посрещнахме в Панагюрище!

Бих казала за цялото му творчество - то е "Х" факторът на българската поезия. Винаги изненадва като тематика, винаги завладява, и вълнува, и като количество, и като качество - колкото повече - толкова повече! 

Жителите на община Панагюрище благодарим за споделените мигове през 2016 и 2017 година и ще се надяваме на нова среща с поета и писателя Валери Станков! За споделените мигове може да прочетете на :

http://libpanagyurishte.com/page/bg/galerija/2016-godina/predstavjane-na-knigi/valeri-stankov.php?img_count=18

http://libpanagyurishte.com/page/bg/galerija/2016-godina/predstavjane-na-knigi/valeri-stankov.php?img_count=0

https://vreme2001.wordpress.com/2016/10/11/в-словото-на-валери-станков-дишат-норм/

https://vreme2001.wordpress.com/2017/11/17/стихосбирки-на-двама-поети-бяха-предс/

libpanagyurishte.com/page/bg/galerija/2017-godina/predstavjane-na-knigi/valeri-stankov-i-iliana-ilieva-v-panagjurische.php?leptoken=6a1c7c69fdd2f23a15966z1510578034

 

Благодаря на приятелката си Илиана Илиева за цялостното съдействие! Благодаря на приятелите от Общинска библиотека "Стоян Дринов", Община Панагюрище и местните общински читалища, благодаря на фирмите от местния бизнес, и приятелите Петър и Лида Вълеви, които бяха гости на срещата. 
Очакваме Ви отново!

Таня Чардакова 




Гласувай:
23



1. deleted-4udovi6teto - Мила Таня, благодаря ти за обичта!
28.07.2018 06:14
Прекрасно е!
Чу
цитирай
2. xubavka - Добро все още юлско утро, Валери!
28.07.2018 08:33
4udovi6teto написа:
Прекрасно е!
Чу

Приеми тази публикация като покана, ти и приятелите ни да се видим отново в Панагюрище! Продължавай да твориш и да ни радваш!
Поздрави!
Таня
цитирай
3. deleted-4udovi6teto - Прекрасно е! Чу Приеми тази ...
28.07.2018 09:08
xubavka написа:
4udovi6teto написа:
Прекрасно е!
Чу

Приеми тази публикация като покана, ти и приятелите ни да се видим отново в Панагюрище! Продължавай да твориш и да ни радваш!
Поздрави!
Таня

С огромно нетърпение чакам деня на бъдещата ни среща в Панагюрище!
Благодаря, Таня.
Чу
цитирай
4. yotovava - Страхотен празник е било, Таня, ...
28.07.2018 10:10
Страхотен празник е било, Таня, Валери винаги е интересен и изключителен събеседник. Винаги, когато е могло, съм ходила на рециталите му. Завладяващи и невероятни.
цитирай
5. xubavka - Привет, Валя!
28.07.2018 10:32
yotovava написа:
Страхотен празник е било, Таня, Валери винаги е интересен и изключителен събеседник. Винаги, когато е могло, съм ходила на рециталите му. Завладяващи и невероятни.

Беше прекрасно, радвам се, че го познавам! Ще ти пиша допълнително за предстоящата среща с Валери, знаеш също, че харесвам много твоята поезия и ще направя необходимото да бъде представена на приятелите ни в Панагюрище! Проведох предварителни разговори в Общинска библиотека за това! Нека само да е живот и здраве! Поздрави!
Таня
цитирай
6. germantiger - ...
28.07.2018 11:09
ВЕЛИКОЛЕПЕН ПОСТИНГ - литературо- и човеколюбив !

Ще те цитирам, зщаото съм напълно съгласенс това от теб:

Ако някой Ви каже, че съществува нещо по-хубаво от книгите, не вярвайте. Най-истинското удоволствие човек може да си достави, като се пренесе в този чудесен свят, приказен, мечтан, динамичен, древен, фантастичен, измислен от хора, умеещи да творят и да завладяват сърцето на читателя.

Наистина постинга е написан с любов, а както съм чувал от познавачи - Валери Станков е наистина поет с огромен талант и умение.

Лично аз рядко чета поезия, предпочитам категорично проза, но също съм бил докосван от негови стихове.

Не харесвам в Станков левичарството и руското, но разбира се, на вкус и цвет товарищи нет.
цитирай
7. xubavka - Благодаря за коментара, germantiger!
28.07.2018 11:50
germantiger написа:
ВЕЛИКОЛЕПЕН ПОСТИНГ - литературо- и човеколюбив !

Ще те цитирам, зщаото съм напълно съгласенс това от теб:

Ако някой Ви каже, че съществува нещо по-хубаво от книгите, не вярвайте. Най-истинското удоволствие човек може да си достави, като се пренесе в този чудесен свят, приказен, мечтан, динамичен, древен, фантастичен, измислен от хора, умеещи да творят и да завладяват сърцето на читателя.

Наистина постинга е написан с любов, а както съм чувал от познавачи - Валери Станков е наистина поет с огромен талант и умение.

Лично аз рядко чета поезия, предпочитам категорично проза, но също съм бил докосван от негови стихове.

Не харесвам в Станков левичарството и руското, но разбира се, на вкус и цвет товарищи нет.

Не познавам друг съвременен автор, така отдаден на литературата и на онова Божие творение - обикновения човек! Валери пише за всички и при него това се получава, толкова естествено, колкото дишането, дори бих казала свръхестествено, че е малко трудно да си го представим. Той е артист, защото всички творци са такива, и не може без своите читатели, без своята публика, той е длъжен да може да напише всичко. В творчеството му намирам отражението на епохата, в която живеем, то няма как да е друго, то няма как да не е българско без да хване настроенията на цял един народ. Често се спирам при Вас, чета с интерес, защото обичам изкуството, киното, обичам да чета за живота на велики творци. Владеете много добре руски, а аз обичам този език и английски също. В момента съм си купила и немски разговорник, защото Пиер ми препоръча. Необходимо е понякога за работата. Надявам се, че приятелите споделяме принципа на единство в многообразието и тук, за да направим това място по-уютно и по-приятно за четене.
Ние сме еднакви, само трябва да повярваме в това! Поздрави!
Таня
цитирай
8. valdor1355 - Станков е най- прекрасният. . . . . . . ...
28.07.2018 14:55
Станков е най- прекрасният........ :)
От както познавам стиховете му той много често ме трогва и разплаква, а това не е типично за мен. Изглежда моето твърдо сърце има нужда да си проплаква на нещо толкова нормално, чисто и човешко.
цитирай
9. xubavka - Към 16,15 часа чакат за одобрение само 2 коментара а не 10 както показва брояча.
28.07.2018 16:22
Благодаря на приятелите от блога, че се включиха но явно има проблем със системите на блог.бг. не мога да одобря коментари в момента, но ще предам на Валери Вашите поздрави. Чакащи са два коментара. Благодаря!
Приятна почивка!
цитирай
10. pvdaskalov - * ! *
28.07.2018 18:48
Чудесен постинг! Звучеше ми като песен... Стилът му никак не е лесен, но си се справила превъзходно, драга Таня, за да успееш да овладееш емоциите, бушуващи в сърцето ти и милата главица. Помагай на творци като Валери. За него - сто пъти ДА! Но не забравяй, че и ти можеш... Чудно ми е как можеш да се справяш с толкова разностранна дейност и да не претупваш нещата, а да се стремиш и постигаш съвършенство във всичко... дори в моите историко-математически задачи.
А защо те хваля, след като мога това да сторя и по телефона? Не се ли сещаш? Оня люляк, дето ми даде преди време, се хвана, но много бавно се развива. Виж там на есен още някое и друго коренче да ми дадеш...
Жива и здрава!
П и е р
цитирай
11. xubavka - Към 20,45 часа все още не е отстранен проблема с одобряването на коментари.
28.07.2018 20:56
Чакащите в опашката коментари за одобрение са 4, а броячът на коментари показва недействителен брой 20. За приятелите, Керана и Пиер, чиито коментари се опитах да одобря, но е невъзможно, много Ви благодаря, че харесахте постинга. Симпатиите ни са взаимни. Не се тревожете, причината е техническа. Надявам се, че все пак ще я отстранят и ще се публикуват.
Лека вечер!
цитирай
12. xubavka - Благодаря за коментара, valdor1355!
29.07.2018 13:20
valdor1355 написа:
Станков е най- прекрасният........ :)
От както познавам стиховете му той много често ме трогва и разплаква, а това не е типично за мен. Изглежда моето твърдо сърце има нужда да си проплаква на нещо толкова нормално, чисто и човешко.

Той пише наистина добре, може да разплаква, но и да усмихва. Зная, че го харесвате. Както казах вчера и на един приятел от блог.бг, написаното по-горе не е публикувано за първи път. Това е материал, който е публикуван още преди 2-3 години на няколко части под негови произведения. Тук в Панагюрище творчеството му се цени. Вие пишете също добре, знаете, че Ви харесвам, Керана, заповядайте през септември на четенето! Ще разберете по-нататък, че ние помагаме на много таланти. В Панагюрище се отнасяме много добре към гостите на града, обичаме хората, които пазят традициите. Ценим хубавото. Посрещаме с хляб и сол всеки приятел на българщината. Поздрави! Таня
цитирай
13. xubavka - Благодаря за коментарите, Пиер!
29.07.2018 13:51
pvdaskalov написа:
Чудесен постинг! Звучеше ми като песен... Стилът му никак не е лесен, но си се справила превъзходно, драга Таня, за да успееш да овладееш емоциите, бушуващи в сърцето ти и милата главица. Помагай на творци като Валери. За него - сто пъти ДА! Но не забравяй, че и ти можеш... Чудно ми е как можеш да се справяш с толкова разностранна дейност и да не претупваш нещата, а да се стремиш и постигаш съвършенство във всичко... дори в моите историко-математически задачи.
А защо те хваля, след като мога това да сторя и по телефона? Не се ли сещаш? Оня люляк, дето ми даде преди време, се хвана, но много бавно се развива. Виж там на есен още някое и друго коренче да ми дадеш...
Жива и здрава!
П и е р

Благодаря ти и за това, че все пак ми се обади снощи, да ме поздравиш! Написаното не е плод на емоция, това е виждането ми за таланта на Валери Станков. На хубавото човек не може да казва, че е лошо, нали? Радвам се, че сме на едно мнение. Ти знаеш също, че за мен е важно да представя на моите приятели хора с талант да пишат поезия. Ще се опитаме да направим среща и с пловдивския поет Иван Вълев, съвсем скоро. Може би до края на тази година, защото той пише хубави стихове и проза. Ще помогна и там, разбира се. Направих два разговора със Стефан, за да подготвим това. Той те поздравява! Радвам се за милите думи, знаеш че твоите коментари са ми много приятни и тъй като вчера имаше технически проблем с някои от функциите на блог.бг това е причината да не мога да ги покажа. Два от коментарите, които не показах, ще покажа на едно друго място, на едни мои колеги по-добри специалисти от мен. Поздрави у дома! Таня
цитирай
14. donchevav - "Това не беше просто среща, ...
01.08.2018 13:44
"Това не беше просто среща, това беше мълния, това беше стих, който прободе с хиляди стрели каменното ми сърце, това беше молитва, това беше вик, вик от корниза, това беше слънчево зайче..."

Да, така действа, като мълния, първото съприкосновение с поезията на Валери Станков. Спомням си моята първа среща с негова творба тук, в блога. Не се въздържах и написах в коментар: "Хей, човече, това сякаш не е писано от жив човек!":))) И той ми отговори в своя лаконичен стил: "Благодаря ти, човече!".
Възхищава ме начинът, по който този поет така просто, наистина като в шаблона "пише, както диша", създава поезия от всичко, до което се докосне. При това уникална поезия, която чеква нещо в сърцето - и остава. Наскоро четох негова "жалба" някъде, може би във ФБ, че дори всяка година да публикува по една стихосбирка, пак няма до края на живота си да може да помести в книжен вариант всички стихове, които е написал досега. Е, ние пък сме благодарни да ги четем и в електронен. И му пожелаваме още поне толкова - безценно е това, което създава!
И друго нещо ме порази в този постинг, мила Таня, не по-малко силно - начинът, по който си описала всичко! Познавах те от публикациите ти тук като сърдечна, отзивчива и добра приятелка, като сериозна, задълбочена, страстна в изследване на фактите, в доказване на собствената теза блогърка, като перфекционистка - но не и като такъв пламенен публицист. Поздравления за невероятното представяне, което си направила! Великолепен стил - прав е Пиер, трябва да публикуваш повече собствени текстове! Желая ти нови вълнуващи срещи с изкуството, те озаряват, вярвам, цяло Панагюрище и правят делото ти родолюбиво и вдъхновяващо. Поздрави!
цитирай
15. xubavka - ~ 14. donchevav - Здравей, мила Вени!
01.08.2018 16:36
Радвам се, че ти е харесала тази публикация. Първоначалната идея да създам ника си в блог.бг "Хубавка", беше поезията на Валери. Далече съм от мисълта, че зад името на ника ми стои кралица на външната красота. Посветих това име на моята майка, която ме наричаше така, но тя почина три дни след първата среща в Панагюрище с Валери, на 03.10.2016 г. Предстоеше й втора операция от рак, но не можа да я издържи и почина на операционната маса. Когато бях до нея в болницата, й показах книгите му, и тя се радваше. "Хубавка" я взехме от една приказка, която всяко дете е чело, или са му я чели родителите в детските си години.
Валери има необятно творчество. Трябват години, за да се запознае човек с всичко, което е писал. Четох и аз публикуваните във ФБ коментари за все още неиздадените негови творби. Аз бих се радвала да издаде всичко, което е създал по възможност. Исках да покажа на мои приятели неговото творчество, да ги срещна с истински поет. Тези мои оценки за неговото творчество са публикувани в продължение на 2-3 години под негови стихове, но това не е всичко. Аз пиша от малка, но задълженията ми ме бяха откъснали от това приятно занимание. Пиша за мое удоволствие. Имам поезия, проза, и мога да издам книга, но това не е толкова решаващо за мен. Отскоро се регистрирах в два сайта за поезия, харесаха ме. Ако направя своя книга, след като приключа брошурата, ще я посветя на моите приятели в блог.бг, но да сме здрави преди всичко. Пиер е страхотен приятел, обичам го като дъщеря. Ако се осмеля да публикувам тук поезията си, както казва той, трябва да съм подготвена за много неща. Изпращала съм му някои свои стихове и ги е харесал. В Панагюрище ми предстои вълнуващо лято и още по-вълнуваща есен. Подготвяме ежегоден международен тенис турнир в зала "Арена Асарел" от 16 до 19 август, може да кача материали от тази и минали години ако успея. Предстоят няколко литературни четения, срещи с приятели, а и нещо в личен план, но ще го споделя като се случи. Поздравявам те! Таня
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: xubavka
Категория: Поезия
Прочетен: 99232
Постинги: 17
Коментари: 142
Гласове: 5005
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031