Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2016 22:20 - Ето какво направи един питбул ! 16+
Автор: born Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16163 Коментари: 32 Гласове:
18

Последна промяна: 05.09.2016 09:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Вчера прочетох един възторжен постинг на една колежка за 2-годишната й питбулка, която била едно изключително мило същество. Имаше и клипче как милото същество си играе с котката й.
     Коментарите бяха любвеобилни и разточителни откъм емоции спрямо милото животинче.
     Снощи питбулът на съседите /разхождащи го след солидната ежедневна разпивка/ без всякаква причина нападна  коварно и без всякакво предупреждение /лаене/ кучето ни Лиска, която по зла участ бе пред пътната ни врата. Лиска е едно безобидно и добродушно куче, при което най-страшното предупреждение е леко ръмжене. И то само ако някое друго куче иска да й отнеме от храната. Всички деца наоколо я галят, глезят и си играят с нея без досега дори да се е озъбила на някого.
      Трима здрави мъже около 5 мин. едва успяхме да откъснем милото питбулче от гърлото на Лиска. След като я освободихме избяга нанякъде и цяла нощ я търсихме. Чак сутринта я открихме с разкъсано гърло до едни близки, които отвреме навреме я глезят.
      Рано сутринта докторът /кмет/ й направи 40-мин операция, без да дава никакви гаранции за живота й.
      Следобяд се свести от упойката и пийна водичка и млекце. 
      Дано се спаси !
      Пиша това, за да обърна внимание, че ПИТБУЛЪТ е РОДЕН УБИЕЦ ! Тази порода трябва да се отглежда при особен надзор и ако се разхожда, задължително да е с намордник.

     Моля по-слабонервните колежки / и колеги/ да не разглеждат снимката. Не е за лабилна психика !

  image




Тагове:   питбул,   смърт,   живот,   Убиец,


Гласувай:
18


Вълнообразно


1. milady - добър вечер,Стефане ,темата е мн.важна ,затова се намесвам..
04.09.2016 22:35
знаете ли, аз не съм със силно Сърце, не съм и
със слабо..Нормална жена съм,майка, домакиня,работя..
Има хора ,които се встрастяват/не знам каква по точна дума да
използувам,за да бъда възпитана,
разбирам ги..търсят топлина,уважение,ласка..те си знаят..
но,за мен са важни Хората,и най вече децата ..
Животните имат дълбоко заложени инстинкти ,
и естествено живеят според тях, за да оцеляват....
не мога да приема за нормално изречението..
„ кучетата са повече благородни,обичащи състрадателни от. .Хората ..
кои хора ..кои кучета....
Моля ви !
/имаше преди години един ужасен случай, в Москва май беше..
семейството отглеждаше тигър, познайте какво се случва по нататък...
Спокойна вечер,дано да оживее добрата куча...


цитирай
2. deleted-4udovi6teto - ... е, как се коментира това?
04.09.2016 22:45
Ужасно е, Борн, нямам думи. Някои хора отглеждат кучетата си само, за да гледат как животните "изразяват" тяхната скрита омраза и агресия към всекиго и всичко.
Чу
цитирай
3. freeoldmen - Уважавам блогърката,
04.09.2016 22:52
представила питбула си в благоприятна светлина, и затова си премълчах коментара
при нея.
Обичам много кучетата, понякога предполагам, че в няколко от предишните си
животи съм бил пес. :-)

Но...всъщност питбулите са сборно наименование на няколко породи, а всички те са
създадени сравнително неотдавна от човека чрез кръстоски с една единствена цел-
бой до смърт със себеподобни.
Често тази агресия се насочва и към стопаните или други невинни хора.
Има още няколко породи, свободно отглеждани в България, които като мускулатура,
зъбна структура, бързина и непоколебима храброст при атаките далеч превъзхождат хората и останалите домашни любимци, и просто трябва да бъде забранено да се
отглеждат в домашни условия от непрофесионалисти.



цитирай
4. saankii - аз също обичам кучета, с характер, осанка, забавни са, интересни...
04.09.2016 23:15
имали сме 5 разл.породи..
я да се сетя...
булонка, пудел, френски булдог, доберман..,и овчарка /Джули/ ххихи
но,това е прекален ангажимент за хора,които имат бизнес, деца ,кариера
и пътуват постоянно, затова не успяхме с „общуването“...
но, аз бих казала, като пишман психолог...
Многоо хора търсят в животните това ,което не намират у хората..
а ,това е жалко, да не кажа...тъжно и нещастно..
иначе,да живее Любовта....
Юлия

цитирай
5. indiram - Здравей, Борн!
04.09.2016 23:22
АЗ, по принцип или принципно, съм против отглеждането на ТИЯ (пък и Ония) животни в домашна среда... Значи, подминавам ги тия, които ми натрапват грижата за кучета и котки, вместо за деца... волове, крави, кокошки, кози, овзе, магарета...
днес разбрах и именцето...
Преди години, от автобуса (в кв. Овча купел), гледах как едно куче гризна по гърлото кученце... И, макар, че наоколо имаше хора, те само врещяха... Било е питбул, и за да му се разхлаби захапката (щото той каквото захапе не пуска) - хватката била, да го хванат за краката (задните) и да го увиснат...и тогава пуска... жертвата...

Поздрави!
цитирай
6. born - Здравейте, приятели.
04.09.2016 23:22
Блоговете са за споделяне, а не за конфронтация. Чувал съм мнението, че който обича кучетата, обича и хората. Може би е така, и вероятно е така, но... както Юлия казва: да отглеждаш звяр в дома си или в близост до семейството си е доста ненормално. А че хората са като кучетата, си е абсолютно точно определение. С напредването на биоинженерството е много вероятно да се появят породи хора, които да не притежават никакво човешко чувство.
1. Уважаема Юлия, мисля пък и от собствен опит мога да кажа, че кучето е наистина чудесно животно, но тук става дума за генно инженерство, за което става дума в коментара на. Фрий. Това вече не е куче. То и не прилича на нормално куче, а нещо друго.
2. Чу, тия хора отглеждат кучета, за да се кефят, когато ги насъскат за боеве. Не зная що за удоволствие е да наблюдаваш кучешки бой. Въпросните типове са трима братя, от които единият почина преди 2 месеца /от цироза на черния дроб-разбираш какво искам да кажа/, а на помена двамата други братя така се сбиха, че присъстващи извикаха полиция да ги разтървава. Разбира се-казвам подпийнали, което е обичайното им състояние.
3. Френд Фрий, сигурно в предишни животи и аз съм бил пес, защото някакси много се разбирам с тях. НО... британски шпрингершпаньол, бретоншпаньол каквито съм имал са съвсем дружелюбни приятели и след като вече си отидоха, много ми липсват. Чувал съм, че питбулите имат някаква кост или хрущял в черепа, които с порастването притискат части от мозъчната кора и ги карат да озверяват. Не зная, но тази порода ми идва в повече. Като някои кучеподобни блогъри .
цитирай
7. born - имали сме 5 разл. породи. . я да се ...
04.09.2016 23:29
saankii написа:
имали сме 5 разл.породи..
я да се сетя...
булонка, пудел, френски булдог, доберман..,и овчарка /Джули/ ххихи
но,това е прекален ангажимент за хора,които имат бизнес, деца ,кариера
и пътуват постоянно, затова не успяхме с „общуването“...
но, аз бих казала, като пишман психолог...
Многоо хора търсят в животните това ,което не намират у хората..
а ,това е жалко, да не кажа...тъжно и нещастно..
иначе,да живее Любовта....
Юлия

Напълно съм съгласен,Юлия, че е голям ангажимент. Разходки сутрин, разходки вечер, храна, възпитание. Ако не можеш да отделиш достатъчно време, по-добре да не се хващаш с подобно занимание, колкото и да обичаш животните. Добре е децата да се ангажират с отглеждането и грижите за животните, но те обикновено виждат в това предимно развлечението.
цитирай
8. born - Здравей, Инди
04.09.2016 23:36
indiram написа:
АЗ, по принцип или принципно, съм против отглеждането на ТИЯ (пък и Ония) животни в домашна среда... Значи, подминавам ги тия, които ми натрапват грижата за кучета и котки, вместо за деца... волове, крави, кокошки, кози, овзе, магарета...
днес разбрах и именцето...
Преди години, от автобуса (в кв. Овча купел), гледах как едно куче гризна по гърлото кученце... И, макар, че наоколо имаше хора, те само врещяха... Било е питбул, и за да му се разхлаби захапката (щото той каквото захапе не пуска) - хватката била, да го хванат за краката (задните) и да го увиснат...и тогава пуска... жертвата...

Поздрави!

Разбира се това е въпрос на личен избор, а понякога и на необходимост. В конкретния случай Лиска я намерихме полужива, блъсната от автомобил. Много грижи бяха необходими за да я възстановим и тя се привърза изключително. Нямаш представа каква радост е когато се връщаме отнякъде. Ходи на задни крака като маймунче и се катери по теб. И много е умна /разбира се- като за куче/. Въпреки, че е улична порода. Хубава вечер.
цитирай
9. freeoldmen - 6. born
04.09.2016 23:46
Не, това са легенди, разправят ги за доберманите, но няма порода куче
да има проблем между мозъка и черепа си.

Проблемът е в хората, както обикновено.
В здравия разум да не взимаш в дома си селектиран могъщ убиец, създаден за бой с
бикове, мечки и себеподобни.

Погледнах новините за последните 3-4 години в България, има десетки атаки на питбули срещу хора, включително деца, има и смъртни случаи.

Плужеците, дето ни управляват може с един закон да прекратят това.
Но къде ти, имат по-сладки работи за вършене...
цитирай
10. born - Напълно съм съгласен с теб, Фрии !
04.09.2016 23:57
С подходящи закони могат да се решат радикално и редица други проблеми в България, но явно някому е по-изгодно ежедневно да загиват и се осакатяват хора. Погледни само какво безумие е по пътищата. Но това са други теми. И много обширни и комплицирани. Въпреки, че могат да се решат от раз.
цитирай
11. didanov - здравей борн
05.09.2016 00:44
наистина много неприятна случка, особено ако си свидетел..интересно никой не предложи едно практично нещо, което на запад си е задължително - всички опасни породи кучета (напр. питбул, доберман, ротвайлер) да бъдат разхождани не само с каишка, но и с намордник, тоест, който иска да има "привилегията" да разхожда определена раса да подсигури сигурността на околните. И ако не го стори да си плати солената глоба и щетите. Поне така рискът е минимиран, макар, че винаги има такъв.
Макар че няма кой да заплати преживените негативни емоции. Дано се оправи Лиска и да и й мине като на куче.поздрави
цитирай
12. vencivaleri1951 - Привет приятелю!
05.09.2016 07:05
И си прав, и не си
Ще се учудиш например, че най-много ухапани хора има от лабрадор и много малко от т нар бойни кучета сред които е и питбула.Пораженията от последните могат да бъдат обаче и фатални. Никакви каишки и намордници не помагат срещу такива кучета-може убиец да бъде и обикновено милата овчарка. Все един път ще се разсееш и ще изспуснеш кучето , а посредиците могат да бъдат страшни. В повечето случаи кучето е такова каквото го направиш и колегата която се е похвалила с женския си лабрадор има право защото и те могат да бъдат мили , но за това трябва да се погрижи стопанина. Има кучета\ и не само питбули\ които обаче не не понадлежат на дресировка. Такива трябва да се махат веднага. Ива и комплексирани стопани които искат кучето им да е агресивно и без нужда ги правят такива .
Има и мързеливи стопани които се вайкат и пустосват , че кучето им станало такова , но вината си е тяхна.
Кучето е отговорност и аз мисля, че всяко куче трябва да има дом и стопанин. Не трябва да има куче без надзор. Лиска може да е добра защото е сама. В глутница обаче може да бъде жесток убиец и най опасни на практика за човека са имено безпризорните кучета които точно защото могат да помислят, че ще им вземеш храната нападат.
цитирай
13. jacomoo - Автора пренася един случай върху ...
05.09.2016 08:05
Автора пренася един случай върху друг. Не разбрах само , поради описания случай дали трябва собственичката да си обича по малко питбула?
Аз имам питбул, Сара, на 10 години е и за това време тя е ухапала само веднъж човек, при това аз я накарах. Един мангал беше влязъл да краде. Хората които я познават и се радват повече и от на Лиска. Може и да не вярвате, имал съм доста кучета ,но такова предано, любвообилно същество никога досега. Нямате да повярвате, но тя говори. Трудно и се разбира, но аз почти съм и научил езика.
цитирай
14. valeska - Зависи как е възпитаван питбула. ...
05.09.2016 08:36
Зависи как е възпитаван питбула. Може да бъде много добър и гальовен, може да стане и убиец!
цитирай
15. born - наистина много неприятна случка, ...
05.09.2016 09:46
didanov написа:
наистина много неприятна случка, особено ако си свидетел..интересно никой не предложи едно практично нещо, което на запад си е задължително - всички опасни породи кучета (напр. питбул, доберман, ротвайлер) да бъдат разхождани не само с каишка, но и с намордник, тоест, който иска да има "привилегията" да разхожда определена раса да подсигури сигурността на околните. И ако не го стори да си плати солената глоба и щетите. Поне така рискът е минимиран, макар, че винаги има такъв.
Макар че няма кой да заплати преживените негативни емоции. Дано се оправи Лиска и да и й мине като на куче.поздрави

Напълно си прав,приятелю ! Не виждам никакъв проблем при разходка да се слага намордник на кучето, ако има някакви агресивни прояви. В нашия случай стопаните са безотговорни нискокултурни хора. Само за илюстрация ще цитирам популярния прякор на единия брат - К... Въшката. Поздрави и хубави празници.
цитирай
16. born - Съгласен съм напълно с теб , Венци !
05.09.2016 09:53
vencivaleri1951 написа:
И си прав, и не си
Ще се учудиш например, че най-много ухапани хора има от лабрадор и много малко от т нар бойни кучета сред които е и питбула.Пораженията от последните могат да бъдат обаче и фатални. Никакви каишки и намордници не помагат срещу такива кучета-може убиец да бъде и обикновено милата овчарка. Все един път ще се разсееш и ще изспуснеш кучето , а посредиците могат да бъдат страшни. В повечето случаи кучето е такова каквото го направиш и колегата която се е похвалила с женския си лабрадор има право защото и те могат да бъдат мили , но за това трябва да се погрижи стопанина. Има кучета\ и не само питбули\ които обаче не не понадлежат на дресировка. Такива трябва да се махат веднага. Ива и комплексирани стопани които искат кучето им да е агресивно и без нужда ги правят такива .
Има и мързеливи стопани които се вайкат и пустосват , че кучето им станало такова , но вината си е тяхна.
Кучето е отговорност и аз мисля, че всяко куче трябва да има дом и стопанин. Не трябва да има куче без надзор. Лиска може да е добра защото е сама. В глутница обаче може да бъде жесток убиец и най опасни на практика за човека са имено безпризорните кучета които точно защото могат да помислят, че ще им вземеш храната нападат.

Проблемите с безпризорните кучета се появиха непосредствено в годините след ВНКР /Великата Ноемврийска Криминална Революция/. Глутницата е много опасно естествено формирование. Като пряка аналогия с т.н. човек, мога да посоча циганските гета и тази порода, която е изключително страхлива , но в група /глутница/ става изключително нагла и агресивна. Но това е друга тема. Приятно изкарване на празниците.
цитирай
17. born - Вярвам Ви, че е така !
05.09.2016 09:58
jacomoo написа:
Автора пренася един случай върху друг. Не разбрах само , поради описания случай дали трябва собственичката да си обича по малко питбула?
Аз имам питбул, Сара, на 10 години е и за това време тя е ухапала само веднъж човек, при това аз я накарах. Един мангал беше влязъл да краде. Хората които я познават и се радват повече и от на Лиска. Може и да не вярвате, имал съм доста кучета ,но такова предано, любвообилно същество никога досега. Нямате да повярвате, но тя говори. Трудно и се разбира, но аз почти съм и научил езика.

Далеч съм от мисълта да критикувам колежката с питбулката. И както виждате не съм споменал нито имена, нито линкове. Определено съм убеден, че възпитанието е всичко. Както при кучетата, така и при хората. А по отношение мангала сте постъпили либерално, като се е отървал само с ухапване. Добре би му дошъл и един хубав бой. Защото тези човекоподобни разбират само от това. Кучетата са далеч по-интелигентни същества.Хубави празници.
цитирай
18. zuzi0550 - навсякъде или поне в повечето дъ...
05.09.2016 10:06
навсякъде или поне в повечето държави, тази порода и още няколко ( не ми се пише кои, виж ги в нета ) породи кучета, се отглеждат със специално разрешително и при специални условия, но тук не е така и затова стават такива неща...
един питбул мърдаше 10 мин., след като беше застрелян с 9 куршума, защото нападна една болонка, която едвам беше спасена, стопанина на кучето и той го отнесе, защото насъска кучето срещу болонката и мислеше, че никой нищо не може да му каже, но хем остана без куче, хем си го отнесе.
цитирай
19. born - навсякъде или поне в повечето дъ...
05.09.2016 13:02
zuzi0550 написа:
навсякъде или поне в повечето държави, тази порода и още няколко ( не ми се пише кои, виж ги в нета ) породи кучета, се отглеждат със специално разрешително и при специални условия, но тук не е така и затова стават такива неща...
един питбул мърдаше 10 мин., след като беше застрелян с 9 куршума, защото нападна една болонка, която едвам беше спасена, стопанина на кучето и той го отнесе, защото насъска кучето срещу болонката и мислеше, че никой нищо не може да му каже, но хем остана без куче, хем си го отнесе.

Явно че подобни идиоти трябва да бъдат стреляни преди кучетата, защото има кучета, които могат да се възпитат, докато обаче има хора, които не могат да се превъзпитат. Проблемът с имигрантите е поредното доказателство. Хубави празници.
цитирай
20. born - С известна надежда мога да информирам интересуващите се, че
05.09.2016 13:08
Лиска започна да се оправя по малко. Вече става, даваме й само течна храна и млекце. Дано й мине като на куче ! Продължаваме и инжекциите и стерилизационните процедури на зашитата огромна рана. Дори сутринта се опита да излае лекичко ! /Някакви питекантропи минаха по улицата, а кучетата много ги "обичат"- може би заради специфичния им мирис/. Стискайте палци, Приятели !
цитирай
21. kunkata - Tрябва да ги забранят тия зверове. ...
05.09.2016 16:38
Tрябва да ги забранят тия зверове. Или стопаните им да си вадят разрешително от психиатър.
цитирай
22. kunkata - Стискаме палци за Лиска.
05.09.2016 16:40
Стискаме палци за Лиска.
цитирай
23. born - Благодаря на всички , които проявиха съпричастност и чисто човешка доброта !
05.09.2016 18:31
От нас е направено всичко, което е необходимо. Раната бе обработена двукратно и третирана с всички необходими за предотвратяване на инфекции субстанции. След което бе зашита от правоспособен лекар /с асистент жена ми - също лекар, но хуманен/.
С много шевове. Ежедневно се бият необходимите инжекции. Храната е : много прясно мляко, яйца - сварени и стрити с овесени ядки, месни хапки от кучешка храна. Благодаря на всички за подкрепата. Мисля, че има надежда. Да не чуе дявола !
цитирай
24. born - Стискаме палци за Лиска. Хиляди ...
05.09.2016 18:32
kunkata написа:
Стискаме палци за Лиска.

Хиляди благодарности ! Трогнати сме !
цитирай
25. krumbelosvet - Питбулът трябва да се забрани.
05.09.2016 18:51
Кой има слабост към тая порода? Тия собственици, които знам, са един престъпник с барета и комплексирана двойка младежи.
цитирай
26. planinitenabulgaria - И един некомунист /Аз!!!/, чието място не е в този блог да изкаже мение:
05.09.2016 22:17
Проблемът с питбулите е много серозен в САЩ. Тази порода е селекционирана за да се създаде бойно куче, което е агресивно и това тлее в подсъзнанието му. Най-голямото достижение на генните инженери е това, че то не усеща болка ако го нараняват, разкъсват, бие се докато му изтече кръвта или му прекъснат гръбначния мозък в областта на врата. Има хора в Щатите и млади майки, до такава степен влюбени в питбула си, че се борят да не бъде той умъртвен с газ след като е разкъсал детето им или пък го е обезобразил за цял живот. Това става за секунда. В семейството на дъщеря ми имаше този проблем, но тя успя да разкара питбулите от тях. Всеки ден някоя фейсбучка там пише за нападение на питбул върху дете или възрастен човек с много сериозни последици, поместват се ужасяващи снимки. В Лос Анжелес има квартали, където не само е забранено да се отгеждат питбули, но те не се и допускат там, напр. в Бевърли Хилс. Аз съм много харесван от кучетата, от жените между 40 и 55, от турците, от сърбите, от германците, да не пропусна и конете. Към два подвида от този контингент обаче, който е винаги разположен спрямо мен имам резерви - това са кучетата питбули, от които ме е страх и ги отбагвам и от жените ментета. Не мога да кажа кои от тях са по-опасни. Нараняванията от едните се виждат, от другите - не, но са също толкова ужасни...
цитирай
27. born - За пръв път чувам или чета, че този блог е за комунисти или нетакива !
06.09.2016 00:01
Драги Коста, блогът ми е за споделяне и всеки има думата. Това, че Вие или някой друг се старае да налага , а не да споделя идеи, виждания, позиции си е негов - на Его-то му проблем. Знаете много добре, че не трия обидни коментари. Оставам ги да ги прочетат всички желаещи и да преценят колко е акъла на написалия комента писач. Това е.
А по темата- аз също съм любимец и любител на кучетата и котките. За жените не коментирам по понятни причини и най-вече дискретност. Факт е и че не обичам наистина питбулите. И ротвайлерите са бойни кучета, но все пак имат нещо общо с кучешката порода. Докато питбулите - не ! Но въпрос на вкус. Виждал съм хора, които отглеждат в дома си крокодили !?! Идиоти, колкото искаш.
Е, накрая,ако ще Ви е приятно /въпреки че не съм комунист/ комунистически поздрав за некомуниста .
цитирай
28. born - Кой има слабост към тая порода? Тия ...
06.09.2016 00:06
krumbelosvet написа:
Кой има слабост към тая порода? Тия собственици, които знам, са един престъпник с барета и комплексирана двойка младежи.

В конкретния случай при нас са двама братя, които на помена на третия брат, който почина преди 2 месеца от цироза на черния дроб /вероятно от въздържание към алкохола/ се сбиха зверски и се наложи да идва полиция да ги озаптява. Не са комплексари - просто пияндури. Приятни празнични дни.
цитирай
29. born - Днес е четвъртия ден след инцидента.
07.09.2016 22:16
Лиска категорично е по-добре. Продължаваме с инжекциите и специалното хранене. Храни се добре /тя по принцип не е лакома и капризна/. Вече е на крака, но върви едва-едва, а за тичане не може и дума да става. Иска да излиза на улицата, но не я пускаме.
цитирай
30. krumbelosvet - Даже "действащият" закон не действа.
08.09.2016 09:39
Едри кучета си играят без каишки. Кучета като магарета са без намордник и могат да повлекат и да се отскубнат от водещия ги... Ухапванията са ежедневие. Аз нося нож, когато разхождам внука си в града, а за "Коджа Балкана" се снабдих и с газов пистолет, защото се навъдиха пастири, които не се намесват, когато кучетата им нападат случаен турист.
цитирай
31. born - Едри кучета си играят без каишки. ...
10.09.2016 17:15
krumbelosvet написа:
Едри кучета си играят без каишки. Кучета като магарета са без намордник и могат да повлекат и да се отскубнат от водещия ги... Ухапванията са ежедневие. Аз нося нож, когато разхождам внука си в града, а за "Коджа Балкана" се снабдих и с газов пистолет, защото се навъдиха пастири, които не се намесват, когато кучетата им нападат случаен турист.

Страна без държавност и справедливост.Корупция и безнаказаност - това сме в този исторически момент. Важи само закона на джунглата.
цитирай
32. born - Една приятна новина !
23.09.2016 19:37
Лиска е жива и почти вече здрава. Преди няколко дни имаше възпаление и много гной, но докторите /кмета и жена ми/ я отстраниха, като отново се наложи серия инжекции с антибиотик. Вчера жена ми свали повечето от конците. Радостното е , че раните са вече добре и се надяваме да няма повече интервенции. Благодаря много на всички за съпричастността !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: born
Категория: Забавление
Прочетен: 4602319
Постинги: 1320
Коментари: 11706
Гласове: 20360
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031