Морисон започнал с опита да реши въпроса с празната гробница. Гробницата принадлежала на члена на Синедриона (висшето религиозно събрание) Иосиф Аримафейски. По това време в Древна Иудея членовете на това събрание се ползвали с голяма известност. Всички знаели членовете на Синедриона. Иосиф би трябвало по тази логика действително да е был реално лице. В противен случай иудейските лидери биха разобличили цялата тази история като измама, за да опровергаят воскресението. Освен това, гробницата на Иосиф би трябвало да бъде известно място, което не би било трудно да се намери, затова всякакви предположения, что тялото на Иисус се е “загубило" на гробището, се налага да се изключат.
Морисон продължавал да размисля, защо противниците на Иисус Христос биха могли поддържат “мита за празната гробница”, ако това не е било истина. Нали тогава намирането на тялото Христово веднага би разрушило целия този заговор.
От историческите данни за противниците на ИХ е известно, че те обвинили учениците на Христос в това, че те са откраднали тялото – обвинение, явно основано на общоприетото убеждение, че гробницата е била празна.
Пол Л. Майер, професор по древна история от Западно-Мичиганския университет, също заявява: “Ако внимателно и безпристрастно разгледаме всичките доказателства, то ще бъде действително оправдано… заключението, че гробницата, в която е бил погребан Иисус, се е оказала действително празна в утрото на първата Пасха. И до сега няма ни най-малко свидетелство,… което да опровергае това заявление”.[18]
И така иудейските лидери били поразени и обвинили учениците на Христос в похищаването на тялото му. Но нали гробницата била денонощия охранявана от римски воиници от групата на опитни пазачи (от 4 до 12 воини). Морисон пита: “Как са могли такива професионалисти да допуснат такъв вандалски акт по отношение на Христос?” Да се промъкнат през стражата и отместят двутонен камък би било практически невъзможно. Ни повече, ни по-малко - и камъкът бил преместен, и тялото изчезнало..
Ако биха намерили тялото на някакво друго място, неговите противници бързо биха разобличили възкресението като измама. Том Андерсон, бивш президент на Калифорнийската асоциация на адвокатите, резюмира така силата на този аргумент:
“Като отчитаме, че даденото събитие е получило такава гласност, би било разумно да се предположи, че ще се намери поне един историк, един очевидец или един противник, който би засвидетелствувал на всички времена, что той е видял тялото на Христос …Историята оглушително мълчи относно свидетелства срещу възкресението”.[19]
Ето заради това, че не са известни никакви доказателства за похищаването на тялото, при явно празна гробница, Морисон приел доказателството за исчезването на тялото на Христос от гробницата като убедително.